_***MeNaRiKnYa TeNtAnG DiRiKu..***_

AKU NAK KONGSI SIKIT DENGAN KORANG NI...NAK DENGAR TAK?Time aku duk dalam perut mak, aku ni degil bangat!!. Puas mak aku suh duk diam..tapi aku wat tak tauje..kejap aku wat pusingan 90 darjah, kejap 180..paling dasyat bila aku wat pusingan 360 darjah.. mau tak penat mak aku.

Dahlah tu waktu genap 9bulan aku wat hal plak...mak aku dah penat dok meneran tapi aku plak tak mau kuar..maklumlah dah best duk dalam gua..heheh...Atas desakan doktor yg garang aku pun kuarlah..tp aku tak kuar mcm korang cemua. Aku lahir songsang daa.... Cian mak aku..pas bersalin aku yg balik umah..mak aku plak duk hospital..so selama tu aku dijaga oleh nenekku...Aku dilahirkan pada 19 Feb. 1988 bersamaan 1 Rejab 1409H..heehh..aku lahir pukul 7ptg..

Aku ni degil bangat time kecik..pantang adaje tempat yg boleh ku panjat akanku panjat...paling aku tak leh lupe bile aku panjat pokok belakang umah..Time tu aku lepak dengan member kat belakang umah...sekali ada pokok tumbang daa...pe lagi aku dan angkatan tenteraku menjalankan misi kami yg tak pernah surut. Aku bertindak sbg kapten menjadi org pertama panjat pokoktu.Nak dijadikan cite..tibe-tibe plak waktu aku nak berdiri mengumumkan kemenangan tenteraku aku tergelincir lalu jatuh ke bumi..Gedebuk!!!!!!! macam nangka busuk daa..Aduii!!!!!!!! sakit mak!!!!!!!! Tentera aku semuanya lari lintang pukang macam lipas kudung...sudahnya akulah jadi tawanan musuh..Sape lagi kalau bukan Mak yang tercinta..Sekali kena bebel daa...sakit kat kaki ni belum reda..dah ditambah dengan cubitan manje di lenganku...Bukan main sakitnya lagi...

Tapi degil-degil aku ni ada gak baiknya...

Monday, March 17, 2008

Entry 5 , 17 Mac 2008 (Isnin)

17 Mac 2008

Adui........penatnya aku hari ni..malam tadi sampai kat poli kul 11.30malam..Pagi tadi aku tak larat nak bangun..rasa macam nak patah semua tulang badan ni. Kalau boleh aku nak je hempas badan ni atas tilam sekuat hatiku..tapi kang tambah teruk plak..kang tak dapat nak g kuliah..korang nak tau tak??? Aku nak kongsi sedikit pengalaman dengan korang semua...
Nak tau tak 14 hinggalah 16 haribulan ni aku gi gunung ledang..best sgt..tak tau nak gambarkan cmner..first sekali aku nak ucapkan terima kasih sgt2lah kat Puan Noorizam selaku penasihat kelab DSK dan AJK2 program yang menganjurkan program ni..Memang rugi gilelah kalau tak join..Mase kat kem tu aku dapat mengenali diri aku yg sebenar melalui profil minda..Pastu aku suka bangat aktiviti flying fox dan abseiling..aku dah banyak kali wat aktiviti ni tapi bagi aku kat gunung ledangnilah paling mencabar..mana taknyer takda orang tahan aku waktu aku turun dari flying fox..mula2 tu rasa nak tercampak gaklah jantungni waktu dengar kawan2 aku menjerit macam tarzan yang tak reti nak henti..dalah tu muka dorang semuanya pucat..ada yg menangis..ada yang beristigfar tak henti2..paling aku tak leh lupa ada yg boleh pegang balik tiang ubseiling tu sbb takut nak turun..gaya dah confident..tapi tak berani plak nak turun..pengalaman aku kat kolam putri pulak memang best sgt..aku nak mandi tapi tak dapat..mak eden tak bagi..so tak dapatlah aku mandi..so akulah jurukamera setia mase tu..nak tak nak terpaksalah aku tangkap gambar member2 aku yang perasan nak jadi model tu...macam2 model ada daa...Pengalaman paling berharga wat aku waktu night working..aku bangga dengan diri aku sbb aku berani jadi orang paling belakang waktu berjalan dalam group..mula2 tu aku takut gak..tapi bila pikirkan tanggungjawab sebagai senior..aku paksa diri aku utk jadi orang yg duduk dibelakang..mase jalan tu aku dapat lihat yg group akuni memang sepakat..semua kami tanggung bersama..takda langsung pentingkan diri sendiri..segala benda kami redah..lagi satu yg bestnyer ahli kum. aku ni semuanya ikut arahan ketua..Kesimpulannya..memang syok bangat pegi Gunung Ledang..Bagi aku ni adalah kenangan terindah yg takkan aku lupekan sampai bile2..PAK CIK DAUD MEMANG BEST!!!!!!!!!!!!!!

Tujelah yg aku nak kongsikan dengan korang semua..lain hari aku cite lagi..aku dah ngantuk ni..Semoga segala ilmu yg aku dapat di kem tu akan aku praktikan sampai bile2

JUMPA LAGI DI HARI ESOK!!!!!!!!!!!!!!
BYE BYE!!!!!!

No comments: