_***MeNaRiKnYa TeNtAnG DiRiKu..***_

AKU NAK KONGSI SIKIT DENGAN KORANG NI...NAK DENGAR TAK?Time aku duk dalam perut mak, aku ni degil bangat!!. Puas mak aku suh duk diam..tapi aku wat tak tauje..kejap aku wat pusingan 90 darjah, kejap 180..paling dasyat bila aku wat pusingan 360 darjah.. mau tak penat mak aku.

Dahlah tu waktu genap 9bulan aku wat hal plak...mak aku dah penat dok meneran tapi aku plak tak mau kuar..maklumlah dah best duk dalam gua..heheh...Atas desakan doktor yg garang aku pun kuarlah..tp aku tak kuar mcm korang cemua. Aku lahir songsang daa.... Cian mak aku..pas bersalin aku yg balik umah..mak aku plak duk hospital..so selama tu aku dijaga oleh nenekku...Aku dilahirkan pada 19 Feb. 1988 bersamaan 1 Rejab 1409H..heehh..aku lahir pukul 7ptg..

Aku ni degil bangat time kecik..pantang adaje tempat yg boleh ku panjat akanku panjat...paling aku tak leh lupe bile aku panjat pokok belakang umah..Time tu aku lepak dengan member kat belakang umah...sekali ada pokok tumbang daa...pe lagi aku dan angkatan tenteraku menjalankan misi kami yg tak pernah surut. Aku bertindak sbg kapten menjadi org pertama panjat pokoktu.Nak dijadikan cite..tibe-tibe plak waktu aku nak berdiri mengumumkan kemenangan tenteraku aku tergelincir lalu jatuh ke bumi..Gedebuk!!!!!!! macam nangka busuk daa..Aduii!!!!!!!! sakit mak!!!!!!!! Tentera aku semuanya lari lintang pukang macam lipas kudung...sudahnya akulah jadi tawanan musuh..Sape lagi kalau bukan Mak yang tercinta..Sekali kena bebel daa...sakit kat kaki ni belum reda..dah ditambah dengan cubitan manje di lenganku...Bukan main sakitnya lagi...

Tapi degil-degil aku ni ada gak baiknya...

Thursday, March 6, 2008

Entry 4 (Bakal PA Eksekutif..)

Zaman kini....


Indah berseri permata hati,
Bertemu kita dihari ini.

Anak pak Dollah anaknyer Kartini,
Nak tau tak apa yg terkini???

Menteri kita nameryer PakLah
Kita mulakan dgn Basmalah..


kuwang........Asalammualaikum....akhirnyer sampai gak kita ke entry 4..syukur alhamdulillah kerna diberi nafas lagi...okaylah tanpe membuang mase kita persilakan..pencerita kita..eton!!!!!!!!!!!!!!!

Selamat petang kengkawan semua..apa kabo yer org kampung??? chat2 lah hendaknyer...baiklah hari ni aku nak citer apa yg aku wat lepas SPM hinggalah ke saat ni(20tahun)...Habis jer SPM..aku terus jer dapt PLKN..aku panggilan k2..aku dapt PKN kat Terengganu..ganu kito tu..Nama kem aku Peladang Setiu Agro Resort..dlam giler..jauh mmg jauh..hulu Terengganu agaknyer...tp mmg cantiklah..kira berbaloi lah dpt pkn kat situ...pkn aku selama 3bulan start bulan 3 sampailah 6..mula2 sampai kat pkn tu aku tiber2 rser sdh..yela member2 aku tengok semua cium mak sblm naik bas tp aku tak..kononyer nak tnjuk bgslah tu..tak mau ngs..org nangis waktu nak naik bas..tp aku lak nagis waktu dah sampai kat Terengganu..selama 1minggu tu aku sik mimpi jer mak aku dtg..biler jaga aku nangis..last2 biler dpt cuti aku terus bwk semua gambar mak ayah n family...n tak lupe gak aku cium mak aku puas2 sblm naik bas balik ke Pkn..

Kat pkn aku kenal byk member...dari pelbagai kaum..bangsa..dan negeri...aku dpt pengalaman tidur dlm hutan selama 2hari 1 malam..korang bygkan aku tak mandi selama 2hari..bau nyer tak payah cakaplah..sampai lalat pun leh pitam lalu kat aku..tu baru lalu blm hinggap lagi..kalu hinggap gerenti masuk kubur terus..yela..air dah takda..terpaksalah tahan..tak mandi pun leh hidup aper...hehehe..utk korang lbh minat bc kisah aku kat pkn aku akn letak gambar byk2..semoga terhibur...


Maseni kami tengak naik kayak..ni pengalaman pertama aku naik kayak..susah gak nak control kayak ni..kdg2 kita tak gerak langsung..selain kayak aku ada gak try naik rakit..rakit ni lagi susah nak jalan..berat..pastu kena ada semangat berpasukan baru leh jalan..k kita tengok gambar seterusnyer...




Hehehe...maser ni kami wat ubseiling...tinggi bangat..waktu nak panjat tangga tu menggigil kepala lutut..rasa nak patah balik jer..tp bgi akuni sekali melangkah aku takkan patah balik..so aku teruskan gak..n aku berjaya wat tanpa nangis..hehehe...k kat bawah ni aku nak tunjuk gambar aku selepas wat ubseiling..putih melepak tu..macam anak mat saleh..nak tengok tak??? tengok jgn tak tengok...
Jeng...Jeng...Jeng...tarik nafas panjang2..takut ada yg semput kang...tadaaaaaaaa...



Ha terkejut??? tulah kan dah suh tarik nafas panjang2 tadi..dahla...g tenangkan diri dulu..jap lagi aku sambung balik...okay..dah ready utk tengok gambar2 yg lain??? k sekarang aku nak tunjukkan korang gambar member2 aku..hehehhe..





hehehe...pilih2 maner yg berkenan dihati...nanti aku jlnkan..hehhe...





Amboi2...meriahnyer...ni lah kwn2 aku..kum. aku namernyer BRAVOR..hidup Bravor!!!!!!!!!!heheh..Bravor ke Berterabur???




Maserni aku nak masuk hutan ni..namer tempat tu..wirajaya..bergaya tak aku??? berat tau beg yg aku pikul tu..sakit belakang aku..






Okaylah..habis bab PKN..bosan plak aku asyik citer tntg pkn..pas habis pkn aku dapt poli..POLITEKNIK SULTAN IDRIS SHAH..kat SABAK BERNAM...dah la dpt pkn kat hujung dunia..sekali polipun samer daa...aisei men... tp aku tak kisah..dah biasa duk hujung duniani..aku dapat course Diploma Sains Kesetiausahaan..2 tahun tu..sper tak suker..2 tahunjer..akupun dgn semangat waja dtglah poli..

Hari pertama aku dah nangis daa...hilang kemachoan ku..agak2 koranglah nperlah pempuan ni nangis??? pe lgi kalu bukan pasal cacing2 perdagangan..mak oi..terperanjat kucing aku tengok..kencing manis aku...selamani aku kenal alif..ba..ta..A..B...C..1..2..3...sekali pe..be.te..de.. tulah kali pertama aku menangis wat sem1...tp syukur alhamdulillah aku berjaya gak habiskan sem1..alhamdulillah..berkat usaha..doa..tawakal..aku berjaya gak..tanpa doa ibu bapa dan yg paling utama berkat pensyarah2 yg mengajar aku tak mungkin aku leh lepas..time kasih sgt2 pada pensyarah aku yg baik hati..

walupun byk assigment aku dpt..tp aku ttp siapkan..sbb pe??? yela aku ni bknyer pandai sgt..jadi aku tau pe yg pensyarah bg adalah utk kebaikan aku..so aku berterima kasih sgtlah pada pensyarah aku..time kasih PUAN!!!!

Korang nak tengok tak gambar aku mase sem1?? tak byk pun..kejapyer...



Hehehe...ni maser kelas Document Production...hehehe...maser ni aku tak reti nak mekap2 ni..tu macm badut tu...hehehe...



Ni gambar aku dgn kawan baik aku ni..tengoklah tu bukan main suker dia tangkap gambar dgn aku..tu yg tersengih macam kerang busuk tu..hehehe..jangan marah yer wana...



Nilah kawan sekelas aku..DSK4C..bangga aku duk kelas ni...dorang betul2 best...tujelah gambar2 yg aku ada..karang tunjuk lebih2 kang bosan plak korang..maser sem1 ni saat plg manis ialah bila kum. aku menjuarai piala berupa hamper apabila memenangi pertandingan kawad kaki...kami lawan antara dsk..hehehe...sebenarnyer kami ada video kawad kaki tu tp tak dpt dikesan dimanakah lokasi video2 sekarang ni.so tak dptla aku tunjukkan..takpe2..

k skrag aku nak citer sem2 plak..sem2 lagi power daa..semuanyer speed..shorthand nak speed..trengkas nak speed..typingpun samer..menggigil tgn aku ni tp kali masuk 3 kelas ni...macam parkinson aku kalu tak dpt wat benda ni tp2 hari..plg gementar waktu wat speed typing dlm kelas..bunyi typerwriter tu jer dah wat jantung aku terkeluar..tp so far okaylah..not bad.. pastu kami ada wat speed lagu..shorthand & trengkas..maserni lawak giler lah..mcm2 gaya aku leh tgk..ada yg mcm nak melekat kat white board..antaranyer akulah...heheh..terlampau menggelabah..ada yg tgn tekan white boardlah..msti sakit perut pensyarah tahan ketawa tgk gaya kami mengguris..heheh..

Maser sem2 aku dah wat persembahan sempena Diner night..nak tengok tak cmner ruper aku malam tu?? hehehe...tunggu....


Ni lah member yg plg aku rindui..rindu giler...is namernyer..baik sgt..selalu bg aku semangat...tapi sem4 kami terpisah..aku syg bangat sama kami is...semoga kamu mengerti betapa rindunyer aku sama kamu..eceh..spoken indon leh pulek..hehe...
Kalu lah boleh masuk video dah lamer aku letak video aku menari tu kat dlm ni..hehehe...sem2 tak byk perkara yg manis utk aku ingat...cume aku sdh sgt sbb sem2 pointer aku jatuh..sem1 aku dpt gak AKJ..sem2 takdapun...k kat bwh ni gambar2 kwn aku



cerianyer member2 akuni...fotogenik...


Nampak tak coklat nips tu???heehhe akulah juara utk pertandingan rebut kerusi...hehe..2 makhluk asing kat tepi aku tu menyibuk jer...tumpang publisiti plak..hee..




ni lah kenangan2 yg aku ada maser sem2...akhirnyer...aku berjaya gak habiskan sem2..walupun pointer tak baper bagus tp aku syukur sgt sbb lepas..timer kasih pada pensyarah2 yg membantu aku...

Sem3 aku li..aku li kat....



Aku li kat PDHS..pe ke bender yer ni?? PEJABAT DAERAH & TANAH HULU SELANGOR...bg aku li kat sini mmg best giler..aku dpt byk pengalaman...biler aku da li baru aku tau pe yg pensyarah aku ajar adalah utk mudahkan aku bile keje ti..so mase li tu aku tak lah mcm org bodohjer..aku praktikan segala pe yg aku pelajari maser sem1 & 2..aku ada gak ambik diction gune trengkas..laju giler bos aku ckp..mcm keretapi express daa...penat tangan aku mengguris...

Yg kelakar tu..staf2 kat sner pelik tgk aku dok mengguris tp2 hari..last2 aku jd guru tak bertauliah kat opis tu..aku dok mengajar dorang trengkas & typing..dorang suker tengok aku menaip..dorang kater laju..tp bg aku tak la lajupun..eceh merendah diri plak..yla..kalu nak bandingkan aku dgn student lain aku jauh ketinggalan...

Maser li aku byk taburkan bakti..aku byk join pe2 aktiviti..antaranyer...
-berbuka puasa bersama sultan.
-kawad kaki peringkat kebanggsaan..aku mewakili opis aku..duk depan tu..pegang sepanduk..heheh
-jadi urusetia dlm program malam kemerdekaan kat Hulu Selangor & Kempen Keselamatan Jalan Raya maser bulan puasa...mmg syok lah...byk lagi aktiviti yg aku join..ni adalah salah satu darinyer...

So waktu li aku taklah kosong jer..byk betul pengalaman & pengetahuan yg aku timba..mase li aku wat mcm2 keje..aku tak memilih..sbb tu aku byk dpt pengalaman..tp aku sdh lah..aku tak penah wat booking..yg special sikit aku belajar tentang it..aku belajar adobe...mmg bestlah...Timer raya plak akulah yg jadi sasaran mereka..sasaran yg baik...asal ada jer hamper kuih dtg pasti aku dpt..hheh..kenyang aku..tu pasal pas li aku gemuk semacam jer..terlebih makan...maner taknyer asyik di offer makan jer..time rayer tu aku dok mengutip duit jelar..penuh saku aku..heheh...

Saat paling sedih bila aku nak berpisah dgn staf kat opis tu..aku nangis..tak tahan la kawan2..aku dah janji tak mau nangis..tp aku nangis gak..aku sdh nak tinggalkan makcik2 kat opis tu..aku da anggpa dorang mcm family aku...macam2 aku dpt maser hari akhir aku tu..hadiah mmg byk la..dorang siap bwk aku main bowling dan belanja aku makan...mmg best bangat..kalu boleh aku nak jer terus kerja kat situ...

Asyik membebel jer akuni...penat korang kan?? Sekarang marilah kita bersama2 nikmati juadah di PDHS....

Jeng...Jeng...Jeng.......








Hehhe...nilah k ida..baik bangat dia..tomey lak tu..selalu ajar aku wat adobe maser li hari tu...indu lah kat akak...








Ha ni lah kak fuza...cuber teka bper umo dia?? hehe...akak ni slu tlg aku gak...ajar aku benda2 yg aku tak reti..slu rujuk kat dia...





Nilah dua org kakak yg slu memanjakan aku..heheh...tp sygnyer ada lagi satu kak comey tak dpt aku letak gambo nyer sbb tak do gambonyer..hehe...






ni lah sifu aku...kak timah namernyer...kak watper tu?? nak saya bancuhkan kopi ker????






Tulah kenangan yg ada sepanjang aku li..kalu ikutkan byk lagi gambo aku nak letak tp tak maulah kang padat sgt...jap korang nak tgk hasil kerja aku tak??? guner adobe...aku watkan utk staf kat tem li aku tu...




Ni aku design utk kad hari raya akak tu...cantik tak???Ni lak design untuk kad hari lahir anak su kat tempat li aku...akulah yg design...


Baiklah...sekarang ni aku dah pun sem akhir (sem 4)...aku harap aku dpt tamatkan sem ni dgn jayanyer...kalau boleh aku tak nak lah repeat maner2 paper...aku hrp sgt...aku akan selalu berdoa untuk aku dan kengkawan semua...kepada semua pensyarah maafkanlah kami andai ada kilaf kami tanpa kami sedar dan halalkan segala ilmu yg diberikan...doakanlah kami sepanjang maser..kerna kami sentiasa mendoakan pensyarah2 kami....terima kasih....


Itu jela.. yg dpt aku kongsikan dlm ruangan blog kali ni...okaylah...kita jumper dlm entry yang lain...hehe...bubyer....


Aku g duluyer...dah puas kan bacer kisah aku ni???? hehehe...perasan lagi aku ni...


Sekian... terima kasih...Assalammualaikum dan salam sejahtera....

No comments: