_***MeNaRiKnYa TeNtAnG DiRiKu..***_

AKU NAK KONGSI SIKIT DENGAN KORANG NI...NAK DENGAR TAK?Time aku duk dalam perut mak, aku ni degil bangat!!. Puas mak aku suh duk diam..tapi aku wat tak tauje..kejap aku wat pusingan 90 darjah, kejap 180..paling dasyat bila aku wat pusingan 360 darjah.. mau tak penat mak aku.

Dahlah tu waktu genap 9bulan aku wat hal plak...mak aku dah penat dok meneran tapi aku plak tak mau kuar..maklumlah dah best duk dalam gua..heheh...Atas desakan doktor yg garang aku pun kuarlah..tp aku tak kuar mcm korang cemua. Aku lahir songsang daa.... Cian mak aku..pas bersalin aku yg balik umah..mak aku plak duk hospital..so selama tu aku dijaga oleh nenekku...Aku dilahirkan pada 19 Feb. 1988 bersamaan 1 Rejab 1409H..heehh..aku lahir pukul 7ptg..

Aku ni degil bangat time kecik..pantang adaje tempat yg boleh ku panjat akanku panjat...paling aku tak leh lupe bile aku panjat pokok belakang umah..Time tu aku lepak dengan member kat belakang umah...sekali ada pokok tumbang daa...pe lagi aku dan angkatan tenteraku menjalankan misi kami yg tak pernah surut. Aku bertindak sbg kapten menjadi org pertama panjat pokoktu.Nak dijadikan cite..tibe-tibe plak waktu aku nak berdiri mengumumkan kemenangan tenteraku aku tergelincir lalu jatuh ke bumi..Gedebuk!!!!!!! macam nangka busuk daa..Aduii!!!!!!!! sakit mak!!!!!!!! Tentera aku semuanya lari lintang pukang macam lipas kudung...sudahnya akulah jadi tawanan musuh..Sape lagi kalau bukan Mak yang tercinta..Sekali kena bebel daa...sakit kat kaki ni belum reda..dah ditambah dengan cubitan manje di lenganku...Bukan main sakitnya lagi...

Tapi degil-degil aku ni ada gak baiknya...

Thursday, March 6, 2008

Entry 1 (Zaman Kanak2)

Jeng..jeng..jeng!!!!!!!!!!!!

Agak2nyelah pelah yg aku wat waktu aku kecik2..umur 1 tahun aku dah pandai jalan..terkedek-kedek aku bertatih..umo 2 tahun plak aku dah pandai bercakap..agak pelat gak..tp mak aku cakap akuni nakal sgt mase kecik2..
Kecik2 dulu aku suka sangat nyorok dalm baju patung2 waktu aku shopping ngan family..sedar2 je aku dah hilang. pe lagi mak akupun terus lah melaungkan nama anak kesayangannyer ni..hehe..dalah tu bila dipanggil aku tak plak nak menyahut..aku duk diam je..hehe..cuke tengok mak aku risau cari aku..waktu tu lah aku tahu yg mak aku cyg cgt2 kat aku..



Nilah aku ms kecik2..yg pakai gaun biru tu..terteleng jer pale aku..tomei tak?? sblah tu kakak aku..

Lagi satu mase umo aku 5tahun aku dan adik aku ni mainlah masak2 kek..kami ni terlampau rajin..kamipun pecahkanlah 7 biji telur..pastu kami kacaukan hinggalah sebati(macam dlam rancangan memasak tu)hehehe..tb2 plak adik aku ni heng..tak tau nak watper lepas kacau telur tu..sekali dia suh aku biarkan je telur2 tu..aku punyalah kurang cerdik ikut jela ckp adik aku tu..bila ayah aku balik pe lagi kami disoal siasat macam pesalah yg bakal dihukum gantung..mane taknyer suara ayah aku macam petir daa..ayah aku tanye saper punye idea..punyalah takut aku terus mengaku..pe lg..ayah aku terus masuk dlam bilik..aku legalah..fikir azab dah tamat..tp aku terperanjat gile bile ayah aku kuar dgn tali pinggang kat tangan dia..pe lagi dia hambat aku dgn adik aku..sekali bedepek bedepuk aku kena..sakit amat sgt..tak leh nak gambarkan..mase tu aku dah tak tau nak kategorikan tangisan akuni level mana..punyelah sakit sampai aku terkencing2 dlm suar..bila dah puas hati ayah aku stop..dia bg aku dan adik amaran..sejak tu aku takut utk wat salah..tapi ayah selalu mengajar aku dgn tali pinggang..badan aku ni dah lali dgn sebatan tali pinggang...

Citer lain plak aku nak gtau..dulu dlm umor aku 5tahun rasenyer aku penah kayuh basikal sampai nak putus jari adik aku..aduh...adik aku lagi..naperlah adik aku asyik jadi mangsa kekejaman aku jer???? aduhai...gini maser tu aku duk ats basikal yg ditongkat..aku mainlah kayuh2 basikal..sekali adik aku letak tgn dia kat rantai basikal tu daa..pe lagi menjeritlah dia..sekali aku pandang bwh tengok jari adik aku berdarah..mak oii..nak pitam aku..'merah menyala oh jari adikku..hingga membuatku gelabah'..pe lgi..mak aku dgr jer adik aku nangis terus dia kuar..sekali kena marah daa..ayah aku kata nak report polis sbb aku dah wat adik aku cedera..ayah kata aku kena tidur dlm jail..aku pnyelah takut terus nangis.touching lah pulak..adik aku plak kena bawak g klinik..cian adik aku..jari hantu tgn kanan nyer kena jahit sikit..nasib tak putus kalu tak kena tahan aku dibawah AKTA 879 KANUN GELABAH..haaa padan muka aku..tulah lain kali hati2..jgn main kayuh jer..nasib jari..kalu benda lain pe citer???

Dulu aku suka sgt mancing ikan..aku rajin cari cacing..bile tgk cacing banyak bukan main apy aku..yela lg byk cacing byk la ikan dpt..tp ikan yg aku dpt bukan aku mkn pun..stkat wat simpanan sendiri jer..suke bela ikan..tp mak aku tk bgi..jadi aku ni selalu gak lah g mancing curi2..penah satu hari aku g memancing dgn akak ku..waktu tu umor 6 tahun..aku curi2 kuar..tengah syok2 mancing ni boleh plak pancing aku ni tersangkut..pyelah aku semangat nak ambik pancing aku sampai aku jatuh dlm parit tu..nasib parit..tak dlm pun..takat pinggang aku jer..pe lagi..menggelupur aku naik ats tanah..bile balik umah kena syarahan percume aku..mak aku suh lepaskan semua ikan yg kami pancing..adui..penat2 aku dapt sampai jatuh parit..last2 kena buang..tak berbaloi betul..tp aku ni budak baik..aku dgr cakap mak aku..so aku pun buanglah..

Tu jelah kenangan yg aku ada waktu umo ni..kalu ikutkan byk lgi tp kang penat korang bce..antrenyer aku penah jatuh telaga..k tak pelah..cukuplah takat ni jer..bacelah kisah aku di entry 2 plak..di akhir entry ni mesti korang bertambah mengenali aku dan pada sesiapa yg mengenali aku mungkin akn jatuh cinta pd aku.heheheheh...jgn marah..melawak jap...

K..pepepun time kasih ats sokongan korang..tanpa pembaca setia spt korang tak mungkin blog aku berpenghuni..heheh...k moga korang tak bosan mengikuti kisah aku di blog ni...tata...titi...tutu...........................

Ha nak tengok tak gambar kami adik beradik maser kecik2??? kejapyer...



Terer tak along aku bwk van??? berjalan tu...hehehe...






Ni plak maser makcik aku kawin..tu yg posing atas pelamin tu..aku plak yg dok mendongak tu..hehehe...




Tujelah gambo yg aku ada..mser kecik den tk byk gambo..maklumlah den ni pemalu..heheh..

No comments: